MOLA MOLA

Hej på er. Tänkte bara flika in här med en grej (bloggpausen gäller fortfarande). Jag satt och "pluggade" fysik men hamnade på google osv osv - OCH JAG HITTAR VÄRLDENS JÄVLA COOLASTE/ÄCKLIGASTE FISK! Den heter Mola Mola eller Klumpfisk eller Solfisk eller Simmande Huvudet. Så här ser den ut:





 

Lägg märke till dvärgen längst till höger... hehe



Haha den här bilden fullkomligt älskar jag. Själva "överlyckligt-fetto" konceptet går alltid hem hos mig!

Men alltså.... DENNA FISK! Det här är så sjukt. Blir helt besatt och bah googlaR och googlaR. På wikipedia står det att den kan bli upp till 4 meter lång och att den väger i genomsnitt 1100 kg. Den lever oftast i Atlanten men en Mola Mola (eller vad fan den heter, whatever... ingen bryr sig :P) har hittats utanför SVERIGES KUST?!?!?! Jag ska aldrig mer bada i havet. Tänk er en Mola Mola stryka sig längs benet........... Undra hur man skulle reagera? Typ:

-"Hihiihih lägg av Ronny, de ää inte kuuuul".
-"Jag göö inget, jag smörjer ju in mä, men de kanske ää en Mola Mola... Checka vetja!".
-"Shiiiit, spring Ronny de ää en Mola Mola xD"

Men jag är inte så mesig som ni tror. Jag har en så kallad skräckblandad förtjusning mot fiskar. I somras när vi var i Egypten så dykte vi ute i Röda Havet. Då simmade jag med både Napoleonfiskar, Rockor, Murenor och Scorpionfiskar. Dock blev jag blev psykiskt skadad för livet.... Men det är en annan sak. Jag gjorde det ju!! Jag skulle dock ALDRIG i mitt liv simma med en Mola Mola. Aldrig.



En napoleonfirre. Sköna läppar.



En rocka.



En murena. Dom är riktigt hardcore faktiskt!! Slutligen: En scorpionfisk! Världens giftigaste fisk..... Oeehh



Så... Nu har jag pluggat färdigt för i kväll. Kult att google finns ibland för att förbättra studieresultaten!

Kommentarer
Postat av: elin

haha skön du är :P puss napoleon

2011-05-18 @ 19:47:41
URL: http://genbergs.blogg.se/
Postat av: ZuperZoffan

Haha Mosen, ibland får du till det!!!

2011-05-20 @ 10:55:12
Postat av: Jonna

men uue, skitläskig fisk ju! :O

2011-06-05 @ 17:28:23
URL: http://lifebyjjonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0