Olivias mystiska hemlighet.

Här är min kompis Olivia Nylander:



Hon bor i en gul villa i Hemmanet med sin familj som består av mamma, pappa, en lillebror, en lillasyster och en storebror. Hon är en glad och trevlig tjej som studerar på Skvaderns Gymnasieskola med inriktning natur. Hon ska läsa till steg fem i franska, för då får hon åka till frankrike i en vecka med alla franska homies. Olivia är en tjej som tycker om att åka kickboards och dricka päronsaft alternativt päronfestis på skolan. På fritiden äter Olivia chips, kollar på serier, lyssnar på musik, bloggar och allt annat som en tonårflicka gör. I framtiden funderar hon på att bli läkare, men ingenting är bestämt.

Hon verkar alltså som en helt normal tjej. Men någonting gömmer sig under ytan....

Olivia har en väldigt konstig fobi. Nämligen för BANANER!

Enda sen barnsben har Olivia undvikit att hamna i kontakt med dessa frukter. "Dom är läbbiga bara" säger hon via textmeddelande när jag frågar henne vilken den största anledningen är till denna minst sagt udda rädsla. I tidigare situationer har hon sagt att de inte smakar gott och att konsistensen är oaptitlig.

För att Olivia skulle övervinna rädslan för bananer bakade jag och mina kollegor Ellen Fuhrberg och Maja Eskebaek en klassisk jordgubbstårta innehållande bananer. Vi ställde oss frågor som:

-Är detta ett för stort steg för banan-n00ben?
-Kommer hon smaka den?
-Kommer hon att tycka om det?
-Kommer vi att klara av spänningen och trycket under detta experiment?

Ja. Frågorna var många och svaren var få.


Så var dagen D kommen. Olivia Nylander skulle en gång för alla smaka banan. Här kommer en video direkt från exprimentet.



Olivia tyckte helt enkelt "Det här var bara inte gott". Alltså uppnådde vi inte det önskade resultatet. Jag och mitt team är fortfarande en gnutta besvikna. Men hey, hon smakade tårtan för våran skull och det är tanken som räknas! xD

Kommentarer
Postat av: olivia

åååh ett helt inlägg tillängat mig, naawis!!!!!!!! ps. jag bor i ett aprikost hus inte gult.

2011-06-14 @ 02:14:51
URL: http://olizkooliz.blogg.se/
Postat av: Ellen

HAHA blottarN <3

2011-06-14 @ 14:47:00
URL: http://ellenfuhrberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0