Ett litet minne

Nu ska jag berätta om ett lite annorlunda barndomsminne jag har.

När jag var 8-9 år ( alltså ungefär år 2002) satt jag i bilen med min mamma och mormor. Vi var påväg hem efter en shoppingtur till Birsta som ligger en bit utanför stan. Det regnade ute och det var mulet och kallt. I närheten av hamnen slår det om till rödljus och vi blir stående där rätt länge. Jag blev ganska uttråkad och började kolla mig omkring och får syn på en mörkhårig man i kavaj som stod vid sin svarta saab och rökte. Jag minns att tänkte "vilken dum kille som röker, för det får man ju inte göra!" och bestämmer mig för att komma ihåg bilens regristreringsnummer. Då kunde jag ju säga åt honom vilken idiot han var nästa gång vi sågs! Jag började memorerade bokstäverna och siffrorna och sen blev det grönt ljus och vi for iväg hemmåt.

Ibland kommer jag på den här historien då jag åker bil och tycker det är lite lustigt hur jag verkligen minns varenda liten detalj av dom få minuterna då det här hände. Även om själva händelsen inte alls var någonting spännande, färgglatt eller förbjudet så har det satt sig i bakhuvet.

Och regristreringsnummret minns jag självklart fortfarande: DZZ 056 för jag menar, tänk om jag SKULLE träffa på honom. Klart man skulle ryta till!!!!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fint det här va!!:) Du har för mycket språklig talang för att gå NATUR!!!

BTW: Ville egentligen inte skriva nått för jag är så sjukt avundsjuk att du varit på Disneyland.

2011-08-19 @ 00:15:07
URL: http://ugglemoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0