American History X

Jag har precis sett klart filmen "American History X" med pappa. Jag hade hört att den var bra och sevärd men jag tror inte att jag har blivit så berörd av en film på väldigt länge. Jag var helt fast efter bara någon minut. Den handlar om det växande våldet i USA om Derek som är en nynazist som styr och kontrollerar en stor grupp med "skinheads". När han åker in i fängelset efter att ha dödat två personer så går hans lillebror Danny i hans fotspår och hamnar i samma gäng. När Derek kommer ut från fängelset så måste han rädda sin brorsa som är påväg utför och han måste slutföra en massa grejer från hans förflutna. Den här filmen var så sjukt bra verkligen, även fast den hade ett dåligt slut (vilket jag hatar). Ni måste helt enkelt se den, jag sitter fortfarande med tårar i ögonen.

Oj, vart nästan en hel filmrecension det här.... Hehe.



Apdålig kvalitet men jag hittade inget bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0