Ägg är gott

Eftersom mamma och pappa jobbar på loven (alla andra veckor också för den delen) så blir jag helt plötsligt tvungen att laga mat själv. Det kan ju både vara bra och dåligt. Bra för att the cooking-skillz blir bättre, dåligt för att... ja det är jävulskt drygt att laga mat ibland. Men jag har kommit på en överlevarkost. Det kallas ägg! Ägg måste vara guds gåva till människan och framför allt den fattiga, dåliga kocken - TONÅRINGEN. Ägg kan man koka för att äta vanligt eller som pålägg på en macka, steka, göra omelett och jag har hört talas om någon slags äggröra men det vågar jag mig inte på. Du kan alltså göra SÅ MYCKET (okej tre saker) med SÅ LITE.

Om man inte gillar ägg är det ju förstås ingen idé. Men jag bara älskar ägg! Ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGGGGG!!!!!

Gissa vad dagens lunch bestod av? Jo juste, ÄGGISH! + makrill (nej det är inte mens ovanpå, det är tomatsås)


Kommentarer
Postat av: Ellen

okej det där såg fett nasty ut.

2011-04-27 @ 15:49:40
URL: http://ellenfuhrberg.blogg.se/
Postat av: olivia

håller med ellen... sry moe

2011-04-27 @ 15:58:33
URL: http://olizkooliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0