Sankta Moa

Ikväll har jag varit i kyrkan. Oh lord, please save me! Varje gång jag är på en mässa så vill jag bara därifrån. Det känns som jag ingår en incest-sekt eller någonting. Det är så obehagligt när man sitter där och läser en massa texter som handlar om att jag har syndat och ska giva mitt liv till gud. I'm like come on! Det bästa med gudstjänsterna är nattvarden och när det är slut. Faktiskt.

Men varför håller jag fortfarande på då? Jo för efter sekt-mötena går vi över till kyrkans hus. Dricker lite cappucino och pratar om en massa saker, sånt som man inte pratar om annars. Typ; vem är du som person, hur bemöter du andra och hur stor spelar det första intrycket roll osv *tErApY sTyLe*. Vilket är lite mer min grej, kaffe och prata! Mycket bättre än sjunga gamla psalmer och lyssna på prästen Göran som pratar om livet och offringen till gud. Sen så får man ju åka utomlands och åka på läger! Mucho bien, mucho bien.

För er som inte vet så är jag ung konfirmandledare (status). Dock så har jag inte varit med på något läger än... Bara julpyssel xDDD Men jag fortsätter kämpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0