En fin samling.

Nu hällde jag precis upp min åttonde tekopp för dagen. Inte helt ovanligt. Därför tänkte jag visa er min kära samling av tekoppar som jag har sammarbetat med under åren, både nya och gamla. Observera, imponeras ocg glädjs över dessa unika bilder. Då kör vi igång med det senaste tillskott i samlingen:



Här har vi BLINGBLING-MUGGEN som min lillebror vann åt mig på en julklappstävling. Det är meningen att man ska ha fingrarna innanför guldhandtagen så att det ser ut som man har biffiga glamourösa ringar på sig. Lagom storlek för lite frukost-te.



Detta är Elefantkoppen som jag vann i julklappstävlingen. Ganska söt men jobbig att dricka ur för handtaget är så jobbigt. Alltså blir det en nödsituationsmugg.
 


Här ser vi Simpsonsmuggen. Perfekt för kaffe!



Hälge... HEJ HEJ! Den tillhör egentligen min pappa (STEFFE) men vi kan låtsas att den är min. Mycket skönt handtag faktiskt, format efter korvfingrarna och grejer. Inte illa!



En kopp med ett bra buskap helt enkelt.



Här har vi fetingkoppen för riktiga abstinensdagar! Ganska diskret men den ok:ar jag endå. För storleken väger upp resten.



Det här är den bästa koppen i min samling. Den har allt! Och om jag inte minns fel så fick jag den av Julia Larsson i födelsedagspresent i 4an. Tackar för det Jullan!

 



Dessa två kossiga muggar fick vi av några från Schweiz som bodde hos oss under en jul. Och ja, det är en kossa som sticker upp ur den första muggen. Och ja, det är spenar under den andra muggen. Tydligen så gillar man kor i Schweiz!



Här har vi en väldigt söt kaffekopp. Har ingen rolig historia bakom den, den bara står där längst bak i skåpet och finns.



Vi avrundar med denna sofistikerade, antika luring. Den fick jag av min lillebror. Av någon anledning?.... Brukar egentligen aldrig använda den men mormor tycker om den pga dess smala kanter (=tet kallnar fortare då, DAH). Så det är ju bra. Men visst är den stilig? Dock inte antik. Den kommer från Lagerhaus.

Jag har även tre muggar på skolan. En för te, en för kaffe och en för saft. Men dom kommer ni aldrig att få se i hela erat liv. Så sug på den karamellen och läs vidare.

Erkänn att ni alla älskade denna tjuvkik i mitt köksskåp! Var det inte helt fantastiskt?


Nästa vecka visar jag mina dildosar. Längta inte för mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0