Beslut

Nu har jag äntligen bestämt mig för hur jag ska lägga upp träningen i höst! Jag har funderat ganska mycket på att lägga av med innebandyn. Har inte känt någon motivation för att lägga ner tid på något som jag inte tycker är speciellt roligt. Men samtidigt är det svårt att lägga av med något jag har hållt på med så länge och haft så många roliga minnen med sporten. Sen har jag också känt att man måste antingen välja att satsa stenhårt eller att lägga av. Men så är det naturligtvis inte. Men visst känns det så. Jag tror att många andra gör det också för som jag känner så slutar ganska många i den här åldern då det blir mer och mer seriöst. Men då har tänkte att om jag slutar, vad ska jag då göra? Jag vill ju verkligen inte sluta träna! Det skulle vara hemskt. Jag blir fet på en gång när jag inte tränar. Dessutom får jag ett hemskt humör och kan inte sova. Så om jag slutade, vad skulle jag då hålla på med... Gym? Mer ridning?

Sen kom jag och pappa på den brilijanta idén att kombinera alltihop. Jag spelar med division 3 laget, rider en gång i veckan och tränar på gym resten av dagarna. Då blir det bara två innebandy träningar i veckan, eftersom ena träningen krockar med ridningen. Det känns som en alldeles perfekt dos av innebandy. Lagomt för att hålla intresset och tekniken vid liv och för att ha mycket tid för annat! Jag känner mig supertaggad på att börja gymma igen. Älskar känslan av att kunna gå på ett spinningpass och pusha konditionen ena dagen, gå på Yoga dagen efter det, sen den tredje dagen ett pass BodyPump. Sen finns det ju tusen andra pass man kan välja mellan. Älskar när det är varierad träning. 

Så alltså. I höst tränar jag innebandy, rider en gång i veckan och spänner mig på Ego resten av tiden. Men först måste jag bli av med min förkylning som har förföljt mig i minst tre veckor. Utan att överdriva det minsta! Det är stört att jag är sjuk så länge varje gång. Nu vill jag komma igång ju!

På måndag är det jag som är på Ego och laddar om Egokortet en gång till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0